Det er bakomfilmen som teller!

Den japanske skjønnhetsproduktprodusenten Shiseido har skjønt litt om hvordan vi forbrukere tenker. De har nemlig produsert to stk. reklame/promovideoer som både pirrer nysgjerrigheten vår, underholder og viser frem en haug produkter.

Den ene filmen er egentlig en veldig god relamefilm i seg selv. Den begynner med at kameraet beveger seg sakte gjennom et klasserom der det sitter en haug ganske så søte japanske skolepiker. Så snur den, og det viser seg at alle de søte pikene egentlig er gutter som er sminket og utkledd som jenter. Avsender er Shiseido, og alle skjønner at selv gutter kan bli pene og feminine med skjønnhetsprodukter derfra.

Det geniale her er imidlertid bakomfilmen. Hovedfimen er jo såpass kul at man fort begynner å lure på hvordan de fikk til alt det der i én tagning? Og da går man jo til bakomfilmen for å se, da. Filmen er en helt vanlig bakomfilm, bortsett fra én ting: Her vises omtrent alle produktene Shiseido tilbyr, både i bruk og som packshot med tekst oppå bildene. Modellene er i godt humør og det hele er lekent og friskt gjort, så det at filmen faktisk er en 3 minutter og 17 sekunder lang reklamefilm er helt greit.

Selv for oss menn som ikke bryr oss om fjasete dill i trynet, men som altså liker god reklame.

Legg igjen en kommentar